Waarom je het beste kunt kiezen voor SEO uitbesteden

person using black laptop computer

Wanneer je ook maar een beetje geïnteresseerd bent in alles dat met computers en tech te maken heeft, heb je vast wel eens van SEO gehoord. Met SEO zorg je er namelijk voor dat een website of online platform hoger in Google verschijnt. Daar komt uiteraard van alles bij kijken. SEO toepassen is niet zomaar iets ‘dat je even doet’.

Hoewel sommige bedrijven er bewust voor kiezen om SEO intern te beheren, zijn er heel wat redenen op te noemen waarom SEO uitbesteden een heel goed idee is. In dit artikel vertellen we je graag meer over wat SEO precies is, uit welke onderdelen het bestaat en waarom het raadzaam is om een professional ervoor in te huren.

SEO: wat is dat precies en hoe werkt het?

Om te weten waarom je SEO zou moeten uitbesteden, is het goed om meer te weten te komen over wat SEO precies is en hoe het werkt. SEO staat voor search engine optimization, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Deze term wordt gebruikt voor alle werkzaamheden die je uitvoert voor je website om een hogere plek in de zoekmachines te krijgen. Dit gebeurt volledig organisch, dus zonder betaalde advertenties of betaalde content. Met SEO zorg je er dus eigenlijk voor dat je ‘gratis’ bezoekers op je website krijgt, want hoe hoger je website in Google staat, des te groter de kans is dat erop geklikt wordt.

Je moet echter wel weten dat het snappen en uitvoeren van SEO veel tijd en dus ook geld kost. Daarom kiezen veel bedrijven ervoor om dit proces uit te besteden, zodat ze zeker weten dat ze online gezien gaan worden en zich niet hoeven te verdiepen in hoe SEO precies werkt. Zo moet je in ieder geval een website hebben waar content op staat en moet je website gemakkelijk zijn om doorheen te navigeren. Verder moet de technische staat van je website in orde zijn. Ook dat valt onder SEO. Om hoger te ranken, moet er worden geïnvesteerd in een zoekwoordenonderzoek. 

Dit is belangrijk voor een goede website in de zoekmachines

Nog even wat meer over SEO: er zijn drie pijlers die belangrijk zijn voor je website om echt te knallen. Je moet denken aan technische SEO, content en autoriteit. Hierbij vindt Google in ieder geval dat de inhoud van je website, dus de content die je er op zet, heel goed moet zijn en moet blijven. Hierbij gaat het niet alleen over tekst in blogs en artikelen, maar ook over meta descriptions, page titles, omschrijvingen van afbeeldingen en meer. Ook afbeeldingen zelf, video’s en audio vallen onder content. Een blog op je website toevoegen is dus een goede basis, maar daarmee ben je er nog niet.

Daarnaast is technische SEO van belang. Hierbij kijken we naar de achterkant van de website. Zo is het een must dat je website snel laadt, bezoekers gemakkelijk door je website heen kunnen klikken en zijn error-pagina’s not done voor je plaats in Google. Technische SEO is dus niet alleen voor de gebruiksvriendelijkheid een aanrader, maar ook voor de begrijpelijkheid van Google. Vergeet ook zeker niet dat autoriteit een belangrijk onderdeel is, bijvoorbeeld met behulp van linkbuilding. Op basis daarvan bepaalt Google hoe autoritair je website is. Daarom zijn linkjes van hoge kwaliteit naar jouw website zeker een must. Een professional op het gebied van SEO kan je hier zeker bij helpen.

SEO uitbesteden? Dit is waarom je dat zeker moet doen

Sterker nog: wanneer je als particulier of ondernemer een website hebt waarmee je wilt scoren in de zoekmachines is SEO uitbesteden eigenlijk onmisbaar. Dit komt doordat SEO een complex en voortdurend veranderend vakgebied is. Een zoekmachine zoals Google past constant het algoritme aan. De meeste mensen, zoals ondernemers, hebben helemaal geen tijd om altijd up-to-date te blijven. Experts op het gebied van SEO hebben dat wel. Zij kunnen je constant helpen met hun opgedane kennis en ervaring. Ze weten precies wat er nodig is om jouw website hoger te laten ranken in Google, zodat jij je bezig kan houden met andere zaken, bijvoorbeeld de ontwikkeling van je bedrijf.

Daarbij moet je weten dat het uiteindelijk voordeliger is om een SEO expert in te schakelen. Op de lange termijn is dit namelijk kostenbesparend, omdat het je meer bezoekers en/of klanten oplevert dan wanneer je dit niet had uitbesteed. Dit kan je uiteindelijk meer concurrentievoordeel opleveren als ondernemer, iets wat in een tijd met een groeiend aantal bedrijven in ons land meer dan welkom is. Een SEO bureau weet precies wat ze moeten doen om je te onderscheiden van de concurrenten binnen je branche, waardoor je altijd een stapje voor bent.

Vorige

Glasvezel vs. traditionele breedband: wat is beter?

Volgende

Hoe CRM-software kleine bedrijven kan laten groeien

Latest from Blog