Heb jij een eigen bedrijf? Dan kan je op allerlei verschillende manieren je merk onder de aandacht brengen. Je kan dit online doen door advertenties te plaatsen. Je kan ook een commercial maken en deze op Youtube of via televisie uitzenden. Maar één van de meest doeltreffende manieren van reclame is toch echt merkreclame. Een goed logo en merk kan nog jaren in iemand zijn geheugen gegrift staan. In dit artikel vertellen wij je over de voordelen van een gepersonaliseerde powerbank als promotiemiddel
Zoek de link met je bedrijf
Probeer bij het maken van reclamedrukwerk altijd creatief te zijn. Kijk hierbij vooral naar je eigen bedrijf: ‘waar sta je bekend om’? Wanneer je deze vraag kan beantwoorden zijn hier vast leuke passende drukwerken bij de bedenken. Tegenwoordig kan je alles bedrukken waaronder bijvoorbeeld een powerbank bedrukken. Dit kan erg origineel zijn wanneer je een bedrijf in de ICT hebt. Of een marketingbedrijf dat veel samenwerkt met Influencers ‘Want je telefoon mag nooit leeg zijn.’
Een item dat je vaak in handen hebt
Kies bij het bedrukken van voorwerpen altijd voor iets dat je vaak in handen gaat hebben. Een powerbank heb je natuurlijk dagelijks ontzettend veel in handen. Reis je bijvoorbeeld met de trein? Dan heb je waarschijnlijk een powerbank in je tas zitten. Doe je veel werk overleggen en rij je van hot naar her? Dan kan je nooit met een lege telefoon zitten. Anderen zullen jouw merk herkennen, juist omdat niet zo veel bedrijven ervoor kiezen om hun powerbank te bedrukken. Je gaat dus zeker opvallen met je merk.
Een presentje voor klanten
Als klant wil jij je speciaal voelen. Of het nu is tijdens het boodschappen doen bij de Albert Heijn, of bij de aankoop van iets groots. Wanneer je iets ‘’gratis’’ erbij geeft dan kan dat leiden tot blij gezichten en zelfs terugkomende klanten. Wanneer jij bijvoorbeeld een mooie website hebt gemaakt voor een groot bedrijf. Dan kan het een mooi geschenk zijn om een powerbank met je logo erop te geven. Hierna zal deze altijd op het bureau liggen van deze klant. Hierdoor kan het zomaar zijn dat je meer klanten zal krijgen in de toekomst.
Zo werkt promotie in ons brein
Het is goed om te weten dat effectieve promotie iets stimuleert in ons brein. Deze vier dingen doen goede merkpromotie met je brein:
- Emotionele verbinding
Bij het geven van een cadeau met je logo erop. Of het geven van een fijne en mooie ervaring kan er een emotionele verbinding ontstaan tussen klant en merk.
- Exclusiviteit
Hoe zet jij jezelf als bedrijf in de markt? Hoe exclusiever hoe meer consumenten je merk gaan liefhebben.
- Merkherkenning
In ons brein kan een logo, een zin of een liedje zorgen voor herkenning. Zorg dus voor de juiste triggers zodat consumenten en klanten je blijven herkennen ook in de toekomst.
- Herhaling
Merken herhalen vaak. Denk aan de Albert Heijn die de hamsterweken constant laten terugkeren. Dit helpt ontzettend om klanten meer betrokken te laten worden.