Als mensen gezellig uit eten gaan of een avondje naar de kroeg dan willen ze dat de bediening vlot verloopt. Niemand wil een half uur of langer moeten wachten tot er eindelijk iemand komt vragen of de gasten iets willen drinken en pas weer een half uur later met de drankjes komt. Dat duurt veel te lang. Maar de andere kant is dat veel horeca ondernemers kampen met personeelstekorten. Natuurlijk steek je zelf ook de handen uit de mouwen, maar je kunt geen ijzer met handen breken. Daarom is het fijn te weten dat er nieuwe technologie beschikbaar is voor de horeca waarmee je ervoor kunt zorgen dat je gasten meer dan tevreden zullen zijn over de service.
Voorkom onnodig meters maken
Iedereen weet dat je tijdens een avondje werken in een restaurant heel wat kilometers maakt. Je kunt dat aantal wel wat beperken. Rust je personeel, of jezelf, uit met een handheld voor de horeca. Dit handige apparaatje met de grootte van een smartphone is een uitkomst. Je kunt op het scherm direct intikken wat de klant wil bestellen. Deze informatie wordt met nog een tik op het scherm direct doorgestuurd naar de keuken of de bar. Het personeel daar kan direct aan de slag met het in orde maken van de bestelling. Als de klant bij vertrek wil afrekenen dan regel je dat ook met je handheld. Hij leest pinpassen en creditcards en geeft als dat nodig is ook nog een bonnetje.
Nog meer gemak met bestellingen
Je kunt het jezelf nog makkelijker maken met een bestelzuil of tablets op de tafels in je restaurant. De klant kan dan zelf aantikken wat hij wil bestellen. Je kunt alle gerechten voorzien van aansprekende foto’s zodat de gast meteen ziet wat hij bestelt. De info gaat ook hier direct naar de keuken. Houd er wel rekening mee dat niet alle gasten overweg zullen kunnen met een dergelijk systeem. Het is dus altijd nodig om personeel ‘op de vloer’ te hebben om mensen te helpen of om de bestelling handmatig op te nemen.
Meer mogelijkheden met automatisering in de horeca
Door gebruik te maken van een handig kassasysteem van eijsink.nl maak je het jezelf heel erg makkelijk. Want behalve dat bestellen en afrekenen veel makkelijker en sneller gaat, kun je er ook nog eens belangrijke informatie mee verzamelen. Het systeem kan bijvoorbeeld je voorraden bijhouden. Je hoeft nooit meer door je koeling of voorraadkast te zoeken om te weten wat er besteld moet worden bij de groothandel. Daar kun je direct een lijstje van printen of de informatie meteen overnemen voor de online bestelling. Ook je omzet is meten zichtbaar. Deze informatie kan meteen worden gekoppeld aan je boekhouding. Je boekhouder beschikt direct over alle informatie. Alle bonnen zijn digitaal en kunnen dus ook niet meer kwijtraken. Je administratie is daarmee altijd op orde.